Aeroportul Tuzla devine punct de vamă-graniță

Aeroport Tuzla

Este uimitor cum un proiect simplu și benefic tuturor, care oriunde în lume s-ar fi rezolvat în câteva zile sau săptămâni, în România trenează de 8 ani fără niciun argument de bun simț: Aeroportul Tuzla a aplicat pentru deschiderea punctului de vamă graniță în 2013 și de atunci a fost auditat și verificat repetitiv și niciodată nu a fost găsit niciun viciu, procedura reluându-se exclusiv din motive birocratice. Pentru mine, care locuiesc în Anglia și lucrez în domeniul aeronautic, nu există nicio scuză pentru niciunul dintre miniștrii care au permis aceste întârzieri. În țara civilizată în care mă aflu acum este absolut firesc ca orice infrastructură prin care tranzitează oameni, indiferent dacă este privată sau de stat, să poată beneficia de serviciile de vamă-graniță. Toate aeroporturile sunt tratate și ajutate egal.

De asemenea, este uimitor pentru mine să văd că în continuare în România încă mai există o părticică a presei care practică denigrarea funcție de interese deloc oneste. Pe de altă parte, solidaritatea de care a beneficiat aeroportul Tuzla zilele trecute mă face să cred că, totuși, există mulți jurnaliști care înțeleg corect situația și că acest proiect se bucură de o uriașă susținere publică. Aproape că aș zice că acest bad PR comandat le-a făcut mai multe servicii decât deservicii acestor oameni, pentru că nedreptatea lor a stârnit încă o dată valul de simpatie.

Aeroport Tuzla

Prin apariția punctului de vamă-graniță pe Aeroportul Tuzla, nivelul de securitate și siguranță în privința accesului persoanelor în zona de sud a litoralului românesc va fi îmbunătățit, iar acest lucru va contribui și la dezvoltarea economică a zonei și la încurajarea turismului. Iar comunitatea aviatică, în ansamblul ei, are de câștigat. Mai mult decât atât, din punctul meu de vedere, mult mai multe aeroporturi mici și private ar trebui să aibă vamă-graniță în România – iar Tuzla ar trebui să fie acum ce a fost întotdeauna: o deschizătoare de drumuri și un model de urmat.

Aeroport Tuzla

Un alt merit al acestui proiect este că, în sfârșit, investiții de interes public general care anterior erau plătite din bugetul de stat găsesc, acum, finanțare din mediul privat. Este suficient să te documentezi puțin asupra punctelor de vamă-granița înființate în ultimii ani de statul român – asupra locului și costurilor lor, ca să fie și mai clar cât de modern, inteligent și sigur este acest proiect.

2 Comments

  1. Respect pentru efort si initiativa, mult success in lupta contra birocratiei cronice si intereselor subterane din Romania de azi

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.