Referitor la zborul JU 324 între Belgrad și Dusseldorf, operat duminică seara, 18 februarie 2024, când Embraer E195 al companiei aeriene partenere din Grecia, Marathon Airlines, a fost avariat, Air Serbia a contactat imediat autoritățile guvernamentale competente – Direcția Aviației Civile (DCV). ) din Republica Serbia și Centrul de Investigare a Accidentelor de Transport (CINS).
Indiferent de rezultatele investigației menționate mai sus, Air Serbia a informat astăzi Marathon Airlines că încetează cooperarea cu aceasta companie și, de mâine, 21 februarie 2024, niciun zbor Air Serbia nu va fi operat de aeronava companiei elene menționate. Zborurile care ar fi trebuit să fie operate de Marathon Airlines vor fi acum operate de alte aeronave din flotă pentru a menține continuitatea traficului.
Marathon Airlines este un transportator cu sediul în Grecia, care operează pe deplin în conformitate cu standardele Agenției pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) și este membru al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA). Air Serbia cooperează cu Marathon Airlines din iunie 2023 pe baza modelului de afaceri wet-lease pe termen scurt. Acest model de afaceri este aplicat de multe companii mari europene și mondiale de ani de zile și a devenit deosebit de răspândit în perioada de redresare a traficului aerian în urma pandemiei de coronavirus, care a cunoscut o creștere semnificativă a cererii de pe piață. În cooperarea bazată pe un contract de închiriere pe termen scurt, companiile aeriene partenere poartă întreaga responsabilitate pentru selectarea și pregătirea tuturor membrilor echipajului de zbor și de cabină ai aeronavei lor.
Air Serbia dorește să își ceară scuze tuturor pasagerilor zborului JU324 din 18 februarie 2024 pentru orice inconvenient pe care l-au întâmpinat. Chiar dacă zborul a fost operat de compania aeriană parteneră Marathon Airlines, faptul că avionul a aterizat în siguranță și că niciun pasager sau membru al echipajului nu a fost rănit, în calitate de companie responsabilă, Air Serbia dorește să sublinieze că este pe deplin conștientă de pasagerii transportati si de starea acestora în timpul zborului și regretă profund disconfortul cu care s-au confruntat. Prin reglementări, toți pasagerii de la bordul zborului JU324 din 18 februarie 2024 au dreptul la despăgubiri standard și la orice altă compensație pentru costurile suportate din cauza întârzierii zborului cu o zi. În plus, având în vedere circumstanțele menționate, compania aeriană a decis să acorde tuturor pasagerilor o rambursare integrală a biletelor achiziționate pentru acel zbor. Această decizie se aplică și celor 91 de pasageri, din cei 106 inițiali, care au călătorit la Dusseldorf din Belgrad cu zborul amânat de ieri (19 februarie).
Air Serbia nu a făcut și nu va face niciun anunț cu privire la detaliile zborului JU 324 din 18 februarie în timp ce ancheta este în desfășurare. Cu toate acestea, compania aeriană națională sârbă dorește să sublinieze încă o dată că înțelege inconvenientele pe care le-au experimentat pasagerii cu acea ocazie. În consecință, Air Serbia a decis să ia imediat toate măsurile aflate sub controlul său menționate mai sus. Acesta va lua în considerare luarea de măsuri suplimentare în perioada următoare, astfel încât evenimentul recent să nu afecteze încrederea pasagerilor săi câștigată de compania aeriană sârbă de-a lungul mai multor decenii.
Lasă un răspuns