Terminalul de marfă Cathay a finalizat primul test end-to-end a operațiunilor cu un tractor electric autonom (AET) pentru remorcare directă din interiorul terminalului la platforma de marfă de vest (WCA) de pe Aeroportul Internațional Hong Kong (HKIA).
Proba a implicat un tractor de remorcare electric complet autonom care a tras patru cărucioare de marfă în terminalul de marfă Cathay și a condus singur la poarta de transfer de marfă corectă pentru încărcare. După încărcare, AET a ieșit din terminal și și-a încheiat cu succes călătoria prin HKIA până la cel mai îndepărtat depozit de marfă, WCA, livrând marfa gata să fie încărcată direct pe un zbor Cathay Cargo.
O caracteristică unică a acestei inițiative este soluția de andocare precisă, care permite lanțurilor de remorcare ale AET să se alinieze automat cu puntea de transfer pentru încărcare fără lipire a dispozitivului de încărcare unitară (ULD). Caracteristicile de securitate îmbunătățite permit, de asemenea, ca AET să fie verificat digital în și din terminal fără a compromite securitatea.
Proiectul este un efort de colaborare între Cathay Cargo Terminal, Autoritatea aeroportuară din Hong Kong și UISEE, una dintre cele mai importante companii de conducere autonomă din China. Această descoperire nu numai că eficientizează mișcarea mărfurilor, dar și întărește siguranța operațională, eficiența și durabilitatea.
Directorul de operațiuni al terminalului de marfă Cathay, Mark Watts, a declarat: „Aceasta a fost o dovadă de concept importantă pentru a arăta că AET-urile sunt capabile de fluxuri de lucru mai avansate decât am văzut până acum pentru mărfuri, reducând procesele manuale și îmbunătățind semnificativ eficiența operațională. Acest lucru îmbunătățește, de asemenea, fluxul general de marfă la cel mai aglomerat nod de marfă din lume și reduce semnificativ echipamentele tradiționale de servicii de emisii de carbon la sol.”
Pe lângă testele în curs cu AET, Cathay Cargo Terminal testeaza și utilizarea uleiului vegetal hidrotratat (HVO) pentru tractoarele sale de marfă neelectrice. HVO este o alternativă regenerabilă la motorina pe bază de fosile, având capacitatea de a reduce emisiile de carbon pe ciclul de viață cu aproximativ 80-90%, conform datelor din industrie.
Mark Watts de la Cathay a adăugat: „HVO este un pas foarte important, dar electrificarea completă este viziunea supremă pentru a ne ajuta să reducem emisiile de carbon și să urmărim scopul digital și sustenabil al Cathay”.
Directorul adjunct interimar al Autorității aeroportuare din Hong Kong, Wing Yeung, a declarat: „Această nouă piatră de hotar întărește liderul HKIA în logistica inteligentă și dezvoltarea durabilă a aviației, deschizând calea pentru noi progrese în soluțiile pentru vehicule autonome în manipularea mărfurilor. Implementarea cu succes a AET-urilor în operațiunile de marfă end-to-end reflectă eforturile continue de adoptare a inițiativelor inteligente HKIA în comunitatea aeroportuară și pentru a consolida eforturile de adoptare a comunității aeroportuare si poziția aeroportului ca hub global al aviației.”