skeyes și Brussels Airport participă încă de anul trecut la proiectul „Highly Efficient Green Operations (HERON)”. Aceștia contribuie la proiect prin efectuarea de demonstrații operaționale de zbor ale aterizărilor verzi, care vor începe la 1 octombrie.
Scopul demonstrațiilor este de a evalua impactul asupra mediului al soluției „Mărirea pantei de alunecare”, care urmărește în mod special reducerea perturbațiilor de zgomot în timpul fazei de apropiere a aeronavei. Prin inițierea aterizărilor la un unghi mai abrupt, aeronavele vor rămâne la o altitudine mai mare pentru o perioadă mai lungă de timp și vor zbura, de asemenea, la viteze mai mici, ceea ce duce la reducerea impactului de zgomot pentru rezidenții din jur.
În perioada de testare, aeronavele vor folosi noi proceduri cu unghiuri de coborâre mai abrupte de 3,2 și 3,5 grade, în locul celor obișnuite 3,0 grade, pe pistele cele mai frecvent utilizate, 25R și 25L. Aceste ajustări au necesitat dezvoltarea unor proceduri de zbor RNP (Required Navigation Performance) specifice pentru aceste demonstrații. O etapă importantă în implementarea acestor noi proceduri a fost atins cu câteva luni în urmă cu un zbor de validare și calibrare cu succes. Între timp, publicațiile necesare au fost lansate și aprobate de autoritățile aviatice competente.
Zboruri demonstrative în două faze
Soluția „Increased Second Glide Slope” (ISGS) este dezvoltată în parteneriat cu Eurocontrol și Airbus și face parte din programul SESAR, o inițiativă europeană ambițioasă care vizează modernizarea managementului traficului aerian. Acest proiect este susținut de CINEA – Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu – și este unul dintre proiectele emblematice din cadrul Digital Sky Demonstrators ai întreprinderii comune SESAR 3.
Cu aceste zboruri demonstrative, skeyes și aeroportul din Bruxelles fac un pas major către o aviație mai curată, mai silențioasă și mai eficientă.
Lasă un răspuns